Bij alleen het woord 'weggeven' krijg jij al de kriebels. Weggeven, leuk hoor... Maar dat is niet voor jou. Als je bij de Douglas een parfum van € 90 koopt, dan is zo'n tester weggeven prima. Dat zit gewoon in de prijs verwerkt.
Maar voor jouw eigen bedrijf... Nee, dat is gewoon geen optie. Jouw doelgroep zit er niet op te wachten en jouw kennis is té waardevol om gratis te delen.

Ik schrok van de negatieve lading die een weggever heeft. Regelmatig moest ik mijn klanten als Virtual Assistant ervan overtuigen dat een weggever heel waardevol kan zijn (gelukkig met positief resultaat voor mijn klanten). En ook in een onderzoek dat ik deed was niet iedereen even positief.
Zoveel mensen die aangeven dat ze een negatieve ervaring hebben met het aanvragen van de weggever en met alle berichten die na de weggever zelf volgen. Ontzettend zonde, want een weggever kan juist heel waardevol zijn voor jouw bedrijf. Als je het maar goed inzet.
Iemand die mogelijk geïnteresseerd is in jouw product of dienst, gaat niet van het een op andere moment over tot aankoop. Dat verschilt ook weer per persoon. De ene klant moet 5 minuten nadenken over het aanbod dat jij hebt gedaan en de andere klant heeft daar misschien wel een aantal maanden voor nodig.
Iedere klant legt een andere klantenreis af. Vergelijk het met de zomervakantie. Niet iedereen gaat naar Zuid-Frankrijk toch?
Laat alle wegen leiden naar... jouw product of dienst
Leer het stap voor stap in het online programmaWeggeefmodus AAN
Je leert in het online programma aan de hand van 6 stappen hoe jij een funnel neerzet met daarin een waardevolle weggever. Hierbij wordt veel aandacht besteed aan hoe je het funnel zo inricht, dat je mensen niet gaat spammen, maar dat je de potentiële klant gaat voorzien van waarde.
Stap 1
De basiskennis
Bij de eerste stap leer je wat een funnel en weggever precies zijn. Daarbij krijg je direct inspiratie door een overzicht van de verschillende soorten weggevers die je zou kunnen bedenken voor jouw bedrijf. En nog voordat je een strategie gaat bedenken voor jouw weggever, leer je de belangrijkste principes voor het ontwikkelen van een funnel dat niet overkomt alsof je mensen spamt.
Stap 2
De strategie
Een weggever kan verschillende doelen hebben en in deze stap bepaal jij het doel voor jouw weggever en het doel van het funnel. Je gaat de stappen voor jouw funnel uitschrijven en een weggever bedenken die echt goed aansluit op jouw product of dienst. Doordat het zo goed aansluit, wordt jouw weggever een stuk succesvoller.
Stap 3
De weggever ontwikkelen
Hoe maak je zo'n weggever dan? Het begint allemaal met een goede planning! In deze stap leer je vervolgens hoe je een e-book, checklist, stappenplan, videoserie en een challenge ontwikkelt. Dat gaat niet alleen over de inhoud van de weggever, maar ook over het design.
Stap 4
De weggever aanbieden
Je weggever is gemaakt, en dan? Je leert verschillende manieren om jouw weggever aan te bieden en daarbij neem ik je ook mee in een stukje techniek. Je wilt natuurlijk dat de weggever automatisch wordt verstuurd, net als de e-mails die je daarna hebt klaargezet.
Je leert hoe je dit technisch regelt in MailChimp, ActiveCampaign en in Autorespond.
Stap 5
De weggever opvolgen
Een weggever is extra sterk als er een goede opvolging achter zit. Hoe regel je dat zonder dat je mensen telkens weer mailt zonder dat zij er eigenlijk op zitten te wachten? Je leert verschillende manieren om je weggever op te volgen.
Stap 6
Het funnel optimaliseren
Je weet pas echt of je funnel en weggever meer omzet opleveren als je het allemaal hebt staan. Mocht je tegenvallende resultaten hebben, hoef je je geen zorgen te maken. Je leert in de laatste stap van het online programma hoe je het funnel kunt optimaliseren.
Stel je voor wat er dan gebeurt als jij een goedlopend funnel hebt en je het nog verder kunt optimaliseren!
Praktische informatie over het online programma
Doordat voor iedereen de kennis anders is en er voor de een meer behoefte is aan begeleiding dan voor een ander, zijn er verschillende mogelijkheden om deel te nemen aan het programma. Zo kun jij het programma kiezen waar jij het beste resultaat mee kunt behalen!
Online programma
- Levenslang toegang tot de leeromgeving met 6 stappen
- BONUS: Leer een handige techniek om met behulp van een Facebook én Instagramadvertentie nog meer mensen te bereiken voor je gratis weggever
Online programma + feedback
- Levenslang toegang tot de leeromgeving met 6 stappen
- BONUS: Leer een handige techniek om met behulp van een Facebook én Instagramadvertentie nog meer mensen te bereiken voor je gratis weggever
- Levenslang toegang tot een besloten Facebookgroep waar je feedback kunt vragen of inspiratie op kunt doen
- 3 live groepssessies om te sparren over jouw funnel en weggever
1-op-1 programma
- Levenslang toegang tot de leeromgeving met 6 stappen
- BONUS: Leer een handige techniek om met behulp van een Facebook én Instagramadvertentie nog meer mensen te bereiken voor je gratis weggever
- Levenslang toegang tot een besloten Facebookgroep waar je feedback kunt vragen of inspiratie op kunt doen
- 3 live online groepssessies om te sparren over jouw funnel en weggever (optioneel)
- Gedurende 2 maanden onbeperkt 1-op-1 contact. Altijd een berichtje mogen sturen om mij mee te laten denken over jouw funnel en weggever.
- 4 privé sessies van 1 uur
- Let op, nog slechts 3 plekken beschikbaar

Hey, ik ben Kim!
Mijn passie voor marketing begon al in 2005, het eerste jaar van de opleiding Vrijetijdsmanagement. In 1 van de vakken ging het over marketing. Het fascineerde me hoe je met de juiste marketingtechnieken je product of dienst kunt verkopen. Doelgroepen samenstellen, de juiste technieken en communicatie gebruiken. Heerlijk!
Later volgde ik de master Sociologie, waarin je leert te kijken naar het gedrag van groepen mensen. Minder marketinggerelateerd vanuit de opleiding, maar niet minder leerzaam voor mij.
Inmiddels help ik diverse ondernemers in verschillende branches al 5 jaar als Virtual Assistant met de marketing van hun bedrijf. Niet alleen bij het uitvoerende werk, maar ook bij het bepalen van marketingstrategieën die de omzet van het bedrijf verhogen.
Veelgestelde vragen
Levenslang! Dat klinkt bijna alsof je levenslang aan mij vast zit 😉
Maar het is echt zo. Zolang mijn bedrijf bestaat, heb jij toegang tot het online programma.
Ideaal als je meerdere weggevers wilt ontwikkelen en telkens de stappen wilt doorlopen.
Begrijp ik, dat doe je ook niet zomaar. Je krijgt tijdens het programma al inspiratie voor verschillende soorten weggevers en ik vertel je over hoe je kunt kijken naar een weggever die aansluit bij jouw product of dienst. Twijfel je echt heel erg? Mijn advies zou dan zijn om voor het programma met de feedbacksessies of zelfs de 1-op-1 begeleiding te kiezen. Ik denk namelijk graag mee met wat voor jouw bedrijf kan werken.
Als je 1 van de groepssessies niet aanwezig kunt zijn, dan mag je de tijdens sessie die daarna wordt gepland, deelnemen.
Stuur me na je aanmelding een berichtje met dat je later met het programma begint.
Neem dan contact met me op via kim@delorx.nl
Ik denk graag met je mee over of het programma voor jou interessant is en welke variant van het programma het beste aansluit.