fbpx

Het ondernemerschap. Hartstikke leuk, als je genoeg omzet behaalt tenminste... En dat is precies waar jij op dit moment keihard tegenaan loopt. Je omzet MOET omhoog. Alleen je hebt geen idee hoe je dat realiseert...

Jouw ondernemersavontuur is een reis, maar je droombestemming lijkt nog niet in zicht...

Je merkt dat klanten jou wel vinden via social media. Je ziet dat het aantal volgers op Facebook en Instagram (al is het misschien langzaam) toeneemt. Je wilt je volgers ook voorzien van waarde en inspiratie per e-mail. Maar hoe krijg je ze op je e-maillijst?

Je krijgt maar geen grip op de marketing voor je bedrijf. Je vindt het lastig om echt aan marketing te doen. Termen als 'weggever', 'funnel' of 'klantenreis' zeggen je iets, maar hoe ontwikkel je dat? Hoe zet je marketing goed in om nieuwe klanten te bereiken? En wat kost dat dan?

Photo by Melissa Scharroo, Capribee.

Je weet wel wat een weggever is, maar je hebt echt 0 inspiratie voor een weggever. Je kunt niets bedenken dat ECHT goed aansluit op jouw doelgroep, product/dienst en bedrijf.

Het helpt niet dat je ervan overtuigd bent dat jouw doelgroep echt niet zit te wachten op gratis content. En als ze er wel op zitten te wachten, dan worden ze na het lezen van die gratis tips heus geen klant.

Als je eenmaal gaat zitten voor het ontwikkelen van een weggever, werk je het niet goed uit. Mensen vragen het e-book aan en ze krijgen... Alleen het e-book. En dat levert geen nieuwe verkopen van jouw product/dienst op.

Dat komt trouwens ook doordat je alles handmatig moet doen. Mensen vragen het e-book via de website aan. Jij krijgt er een melding van, maar vervolgens moet je het e-book handmatig toesturen. Je zou een hele administratie bij moeten houden als je ook nog moet registreren wie op welk moment nog een bepaalde opvolgmail moet krijgen. Dat is niet te doen!

Heel eerlijk, je hebt zelf ook weleens zo'n weggever aangevraagd. Toen viel de weggever heel erg tegen en werd je daarna GEK van alle zinloze e-mails die werden verstuurd. In iedere e-mail weer dat verhaal over hoe geweldig het bedrijf is waar je de weggever aanvraagt, maar jij kon er geen tips meer uit halen.

Het ergste is dat dit je al vaker is overkomen. Dat is niet jouw ding, dus dat wil jij zeker niet voor jouw bedrijf gaan doen. Je wilt met jouw bedrijf juist (meer) mensen helpen, niet spammen!

Bij alleen het woord 'weggeven' krijg jij al de kriebels. Weggeven, leuk hoor... Maar dat is niet voor jou. Als je bij de Douglas een parfum van € 90 koopt, dan is zo'n tester weggeven prima. Dat zit gewoon in de prijs verwerkt.

Maar voor jouw eigen bedrijf... Nee, dat is gewoon geen optie. Jouw doelgroep zit er niet op te wachten en jouw kennis is té waardevol om gratis te delen.

Photo by Melissa Scharroo, Capribee.

Ik schrok van de negatieve lading die een weggever heeft. Regelmatig moest ik mijn klanten als Virtual Assistant ervan overtuigen dat een weggever heel waardevol kan zijn (gelukkig met positief resultaat voor mijn klanten). En ook in een onderzoek dat ik deed was niet iedereen even positief.

Zoveel mensen die aangeven dat ze een negatieve ervaring hebben met het aanvragen van de weggever en met alle berichten die na de weggever zelf volgen. Ontzettend zonde, want een weggever kan juist heel waardevol zijn voor jouw bedrijf. Als je het maar goed inzet.

Iemand die mogelijk geïnteresseerd is in jouw product of dienst, gaat niet van het een op andere moment over tot aankoop. Dat verschilt ook weer per persoon. De ene klant moet 5 minuten nadenken over het aanbod dat jij hebt gedaan en de andere klant heeft daar misschien wel een aantal maanden voor nodig.

Iedere klant legt een andere klantenreis af. Vergelijk het met de zomervakantie. Niet iedereen gaat naar Zuid-Frankrijk toch?

Laat alle wegen leiden naar... jouw product of dienst

Hoe tof zou dit zijn?

Niet alleen het aantal mensen dat je volgt op Instagram en Facebook stijgt, ook het aantal mensen op je e-maillijst. YES, daar haal jij met veel plezier nieuwe klanten uit!

Je voelt je een stuk zekerder wanneer het gaat om de marketing voor je bedrijf! Je begrijpt eindelijk wat een weggever, funnel en klantenreis is en je weet hoe dit kan gaan zorgen voor meer omzet.

Tijd is geen issue meer. Je weet dat het ontwikkelen van een funnel en een weggever tijd kost. Maar je bent bereid dat te investeren, want het gaat je meer omzet opleveren. 

Je weet precies waar je je doelgroep mee kunt helpen, welke kennis jij kunt delen en hoe mensen zelfs na het delen van die mega waardevolle kennis, nog steeds klant worden.

Jouw weggever is niet alleen inhoudelijk mega waardevol, het ziet er ook nog eens onwijs aantrekkelijk uit! Hoppa, op die manier is het een mooi visitekaartje voor jouw bedrijf.

Je doet niet aan SPAM, je zorgt er juist voor dat iedere opvolgmail in het funnel super waardevol is. Je leidt mensen door het funnel heen, mailt ze alleen als ze dat nog steeds willen en het levert je veel omzet op.

Automatisering... Voorheen deed je het niet, maar nu je weet hoe je de e-mails automatisch door het systeem laat versturen, wil je niet meer zonder. Je begrijpt niet dat je ooit al die weggevers handmatig hebt verstuurd. Nu wordt alles automatisch verstuurd en heb je er geen omkijken meer naar.

Natuurlijk steek je nog wel tijd in het verbeteren. Steeds weer kijk je naar verbeteringen zodat jouw weggever en funnel nog beter aansluiten en nog meer omzet opleveren.

Doordat je nu de smaak te pakken hebt, weet je steeds weer nieuwe funnels op te zetten of bestaande funnels te optimaliseren. Elke keer weer levert het omzet op. Soms zijn het mensen op de e-maillijst die ook een andere weggever aanvragen en dan klant worden. En de andere keer zijn het weer nieuwe klanten, doordat je met een nieuwe weggever een andere doelgroep aanspreekt. 

Leer het stap voor stap in het online programma

Weggeefmodus AAN

Je leert in het online programma aan de hand van 6 stappen hoe jij een funnel neerzet met daarin een waardevolle weggever. Hierbij wordt veel aandacht besteed aan hoe je het funnel zo inricht, dat je mensen niet gaat spammen, maar dat je de potentiële klant gaat voorzien van waarde.

Stap 1

De basiskennis

Bij de eerste stap leer je wat een funnel en weggever precies zijn. Daarbij krijg je direct inspiratie door een overzicht van de verschillende soorten weggevers die je zou kunnen bedenken voor jouw bedrijf. En nog voordat je een strategie gaat bedenken voor jouw weggever, leer je de belangrijkste principes voor het ontwikkelen van een funnel dat niet overkomt alsof je mensen spamt.

Stap 2

De strategie

Een weggever kan verschillende doelen hebben en in deze stap bepaal jij het doel voor jouw weggever en het doel van het funnel. Je gaat de stappen voor jouw funnel uitschrijven en een weggever bedenken die echt goed aansluit op jouw product of dienst. Doordat het zo goed aansluit, wordt jouw weggever een stuk succesvoller.

Stap 3

De weggever ontwikkelen

Hoe maak je zo'n weggever dan? Het begint allemaal met een goede planning! In deze stap leer je vervolgens hoe je een e-book, checklist, stappenplan, videoserie en een challenge ontwikkelt. Dat gaat niet alleen over de inhoud van de weggever, maar ook over het design.

Stap 4

De weggever aanbieden

Je weggever is gemaakt, en dan? Je leert verschillende manieren om jouw weggever aan te bieden en daarbij neem ik je ook mee in een stukje techniek. Je wilt natuurlijk dat de weggever automatisch wordt verstuurd, net als de e-mails die je daarna hebt klaargezet.

Je leert hoe je dit technisch regelt in MailChimp, ActiveCampaign en in Autorespond.

Stap 5

De weggever opvolgen

Een weggever is extra sterk als er een goede opvolging achter zit. Hoe regel je dat zonder dat je mensen telkens weer mailt zonder dat zij er eigenlijk op zitten te wachten? Je leert verschillende manieren om je weggever op te volgen.

Stap 6

Het funnel optimaliseren

Je weet pas echt of je funnel en weggever meer omzet opleveren als je het allemaal hebt staan. Mocht je tegenvallende resultaten hebben, hoef je je geen zorgen te maken. Je leert in de laatste stap van het online programma hoe je het funnel kunt optimaliseren.

Stel je voor wat er dan gebeurt als jij een goedlopend funnel hebt en je het nog verder kunt optimaliseren!

Praktische informatie over het online programma

Doordat voor iedereen de kennis anders is en er voor de een meer behoefte is aan begeleiding dan voor een ander, zijn er verschillende mogelijkheden om deel te nemen aan het programma. Zo kun jij het programma kiezen waar jij het beste resultaat mee kunt behalen!

Online programma

€ 79
  • Levenslang toegang tot de leeromgeving met 6 stappen
  • BONUS: Leer een handige techniek om met behulp van een Facebook én Instagramadvertentie nog meer mensen te bereiken voor je gratis weggever

Online programma + feedback

€ 249
  • Levenslang toegang tot de leeromgeving met 6 stappen
  • BONUS: Leer een handige techniek om met behulp van een Facebook én Instagramadvertentie nog meer mensen te bereiken voor je gratis weggever
  • Levenslang toegang tot een besloten Facebookgroep waar je feedback kunt vragen of inspiratie op kunt doen
  • 3 live groepssessies om te sparren over jouw funnel en weggever

1-op-1 programma

€ 749
  • Levenslang toegang tot de leeromgeving met 6 stappen
  • BONUS: Leer een handige techniek om met behulp van een Facebook én Instagramadvertentie nog meer mensen te bereiken voor je gratis weggever
  • Levenslang toegang tot een besloten Facebookgroep waar je feedback kunt vragen of inspiratie op kunt doen
  • 3 live online groepssessies om te sparren over jouw funnel en weggever (optioneel)
  • Gedurende 2 maanden onbeperkt 1-op-1 contact. Altijd een berichtje mogen sturen om mij mee te laten denken over jouw funnel en weggever.
  • 4 privé sessies van 1 uur
  • Let op, nog slechts 3 plekken beschikbaar

Photo by Melissa Scharroo, Capribee.

Hey, ik ben Kim!

Mijn passie voor marketing begon al in 2005, het eerste jaar van de opleiding Vrijetijdsmanagement. In 1 van de vakken ging het over marketing. Het fascineerde me hoe je met de juiste marketingtechnieken je product of dienst kunt verkopen. Doelgroepen samenstellen, de juiste technieken en communicatie gebruiken. Heerlijk!

Later volgde ik de master Sociologie, waarin je leert te kijken naar het gedrag van groepen mensen. Minder marketinggerelateerd vanuit de opleiding, maar niet minder leerzaam voor mij.

Inmiddels help ik diverse ondernemers in verschillende branches al 5 jaar als Virtual Assistant met de marketing van hun bedrijf. Niet alleen bij het uitvoerende werk, maar ook bij het bepalen van marketingstrategieën die de omzet van het bedrijf verhogen.

Veelgestelde vragen

Hoe lang blijven de stappen in de online leeromgeving beschikbaar?

Levenslang! Dat klinkt bijna alsof je levenslang aan mij vast zit 😉
Maar het is echt zo. Zolang mijn bedrijf bestaat, heb jij toegang tot het online programma.
Ideaal als je meerdere weggevers wilt ontwikkelen en telkens de stappen wilt doorlopen.

Ik vind het lastig om een weggever te bedenken die goed bij mijn bedrijf werkt.

Begrijp ik, dat doe je ook niet zomaar. Je krijgt tijdens het programma al inspiratie voor verschillende soorten weggevers en ik vertel je over hoe je kunt kijken naar een weggever die aansluit bij jouw product of dienst. Twijfel je echt heel erg? Mijn advies zou dan zijn om voor het programma met de feedbacksessies of zelfs de 1-op-1 begeleiding te kiezen. Ik denk namelijk graag mee met wat voor jouw bedrijf kan werken.

Wat als ik een van de geplande groepssessies niet aanwezig kan zijn?

Als je 1 van de groepssessies niet aanwezig kunt zijn, dan mag je de tijdens sessie die daarna wordt gepland, deelnemen.

Ik wil graag deelnemen, maar kan niet direct beginnen. Wat als ik daardoor alle groepssessies die gepland zijn mis?

Stuur me na je aanmelding een berichtje met dat je later met het programma begint.

Wat als ik nog meer vragen heb?

Neem dan contact met me op via kim@delorx.nl
Ik denk graag met je mee over of het programma voor jou interessant is en welke variant van het programma het beste aansluit.