fbpx

Je bent ondernemer geworden, dus creativiteit is bij jou eigenlijk geen probleem. Maar als mensen je vragen naar je website, zeg je maar dat die er binnenkort aankomt. Je hebt wel een website, maar deze is echt nog niet toonbaar voor nieuwe klanten. Hierdoor loop je omzet mis, iets dat je eigenlijk wel weet.

Klanten mogen wel op je Instagram account kijken, al weet je eigenlijk niet of dat een goed visitekaartje is. Nu we het toch over een visitekaartje hebben, die heb je wel, maar dat was gewoon een simpel template dat je mooi vond op Vistaprint. Een leuk lettertype, mooi kleurtje, maar als je heel eerlijk bent past het totaal niet bij je website of Instagram account, laat staan bij jou of je bedrijf.

Vind je het lastig om toe te geven, maar herken jij dit?

Bij iedere stijl die je ziet op andere Instagram accounts of websites, denk jij: JAAAA, die stijl wil ik gebruiken! Met als gevolg dat wanneer mensen op jouw Instagram account of website kijken, ze afbeeldingen met wisselende kleuren, foto's met een andere stijl, tientallen verschillende lettertypes zien. Mensen raken verward, ze krijgen geen vertrouwen in jouw bedrijf en worden geen klant.

Je vindt het lastig om een goede kleur voor in je huisstijl te kiezen. Daardoor gebruik je veel verschillende kleuren in je afbeeldingen en op je website pas je 50 tinten blauw toe. De aanmeldknop op jouw salespagina is onopvallend en dat kost je verkopen.

Je bent dol op lettertypes. Zo dol dat je allerlei lettertypes door elkaar gebruikt. Het liefst zo veel mogelijk verschillende lettertypes op 1 afbeelding. Afbeeldingen ogen daardoor rommelig en veel van de teksten op je website zijn onleesbaar. Mensen haken af bij het zien van jouw afbeeldingen en klikken de website weg.

E-mails zien er bij jou uit alsof je ze allemaal handmatig verstuurt, met een witte achtergrond en zwarte tekst. Zodra mensen hun e-mails doorlopen, trekt jouw e-mail niet de aandacht door opvallende kleuren of door het gebruik van een banner. Jouw e-mail belandt al snel ongelezen in de prullenbak.

Je hebt een perfect plaatje voor je waarbij je Instagram account, Facebookpagina, je website, e-mails en zelfs je visitekaartje op elkaar zijn afgestemd. Maar het enige dat jij ziet zijn 5 losstaande dingen die allemaal van een ander bedrijf zouden kunnen zijn.

Als je hoort dat je van je bedrijf een merk zou moeten maken, zou je wel een visueel sterk merk willen zijn, maar je hebt geen idee hoe je dat doet. Je bent zelf niet enthousiast over je huisstijl en je doelgroep is het met je eens. Je doelgroep lijkt zich niet aangetrokken te voelen tot jouw bedrijf en je klanten bestaan vooral uit familie en vrienden.

Een eigen huisstijl die zorgt voor herkenbaarheid en een duidelijke boodschap

Het is zo ontzettend belangrijk om een eigen huisstijl te ontwikkelen voor je bedrijf. Niet alleen voor de berichten op social media of voor de vormgeving van je website, maar voor alle communicatie die plaatsvindt.

Je kunt wel verschillende stijlen van anderen overnemen, deze met elkaar gaan combineren, maar dit zal nooit volledig als JOUW stijl gaan voelen. Jij kunt daardoor nooit met volledige overtuiging je boodschap communiceren naar je (potentiële) klanten.

Doordat je dat stukje overtuiging mist, is het lastiger om mensen te overtuigen om jouw product of dienst te kopen. Je voelt geen enthousiasme om jezelf of je bedrijf te laten zien. Zichtbaarheid is heel belangrijk, maar jij bent liever onzichtbaar.

Ontwikkel een huisstijl die ECHT bij jou past

Het ideale plaatje

Je hebt je missie en visie helemaal helder en dit kun je ook visueel overbrengen aan je doelgroep. Je boodschap wordt krachtig en herkenbaar.

De belangrijkste kleur in de huisstijl van je bedrijf weet jij precies op de juiste plekken in verschillende afbeeldingen of op de website toe te voegen.

Je combineert verschillende kleuren die elkaar versterken. Daardoor vestig je de aandacht op de juiste onderdelen, zoals op de aanmeldknop op je website. Daardoor realiseer je meer aanmeldingen voor je weggever of verkopen van je product of dienst. 

Het lettertype dat je gebruikt in de huisstijl is goed leesbaar en je weet precies met welk andere lettertype je kunt combineren of afwisselen. Je creëert daardoor rust in alle afbeeldingen en op de website.

Jij bent MEGA herkenbaar. Mensen kunnen berichten op Instagram herkennen aan het kleurgebruik en de stijl. Mensen weten binnen een mum van tijd dat de website die ze bezoeken van jou is. De huisstijl die je hebt ontwikkeld, is overal (en dan ook echt overal) doorgevoerd.

De herkenbaarheid die je hebt opgebouwd, zorgt voor betrokkenheid en vertrouwen. Je ziet het aantal klanten voor je bedrijf daardoor toenemen.

Eindelijk heb jij een huisstijl die voor jouw gevoel helemaal klopt. Het geeft een boost in je zelfvertrouwen en dat gaat doorstralen in de kracht van jouw communicatie.

Ontwikkel jouw huisstijl stap voor stap in de Canva Cursus - Branding

Het liefste maak je alle visuals voor je bedrijf helemaal zelf. Dat scheelt je een hoop geld, maar het levert je ook heel veel op. Voldoening, plezier en die creativiteit kunnen uiten in jouw eigen boodschap. Hoe je dit doet leer je in de Canva Cursus - Branding.

Hieronder vind je een overzicht van de verschillende modules in de cursus. Iedere module bevat video's met uitleg, stappenplannen die je ernaast kunt houden als het in de video net iets te snel voor je ging en werkboeken met aanvullende opdrachten.

De modules zullen gefaseerd beschikbaar worden gesteld, zodat jij echt de tijd neemt om die goede basis te leggen of inspiratie op te doen. Dit zorgt voor een sterkere huisstijl.

Module 1

Een goede basis

Je begint met het bepalen van je visie, missie, de waarden van je bedrijf en je doelgroep. Zo leg je een goede basis voor de huisstijl waarmee jij jouw boodschap gaat communiceren.

Module 2

Inspiratie

Je gaat onderzoek doen naar wat je doelgroep echt mooi vindt, wat je concurrenten doen en natuurlijk neem je mee wat je zelf mooi vindt. Die inspiratie voeg je samen tot een moodboard. In deze module ga je ook echt praktisch aan de slag en krijg je al een eerste indruk van je toekomstige huisstijl.

Module 3

Kleuren

Kleuren staan centraal in module 3. Je leert wat betekenis achter kleuren is en welke associaties kleuren oproepen bij mensen. Dit neem je mee in de keuze voor een kleur voor in je huisstijl. Je gaat met die kleur een combinatie aan kleuren samenstellen, welke elkaar versterken.

Module 4

Lettertypes

In module 4 leer je waar je op kunt letten bij het kiezen van een lettertype voor in je huisstijl. Je gaat met behulp van een aantal tools een combinatie van verschillende lettertypes selecteren, zodat jij kunt afwisselen.

Module 5

De huisstijl instellen in Canva

In Canva wil je altijd de juiste kleuren en lettertypes gebruiken. Dat kan heel eenvoudig. Hoe je dit doet, leer je in deze module.

Module 6

Een logo ontwerpen

In de zesde module van de cursus leer je hoe je een logo kunt ontwerpen. Daarbij gebruik je natuurlijk de kleuren en lettertypes die je in eerdere modules hebt bepaald.

Module 7

Templates ontwikkelen voor social media

In de loop van de cursus krijg je een steeds duidelijkere huisstijl. Het helpt als je templates hebt ontwikkeld, gewoon voor jezelf, waarmee jij heel eenvoudig die huisstijl kunt blijven vasthouden. We gaan templates ontwikkelen voor social media berichten. Denk aan afbeeldingen voor bij je Instagram posts of een omslagfoto voor op Facebook.

Module 8

Je huisstijl verder doorvoeren

Je communiceert niet alleen via social media. Je hebt ook een website, e-mails die je verstuurt, een visitekaartje om te overhandigen of offertes die je opstelt. In deze module leer je hoe je de huisstijl verder gaat doorvoeren in je bedrijf.

Module 9

Extra's

In de module bonussen vind je handige extra tips en trucs om je huisstijl goed te gebruiken voor je bedrijf. Deze module wordt steeds aangevuld.

Ontwikkel jouw huisstijl stap voor stap in de Canva Cursus - Branding

Het liefste maak je alle visuals voor je bedrijf helemaal zelf. Dat scheelt je een hoop geld, maar het levert je ook heel veel op. Voldoening, plezier en die creativiteit kunnen uiten in jouw eigen boodschap. Hoe je dit doet leer je in de Canva Cursus - Branding.

Hieronder vind je een overzicht van de verschillende modules in de cursus. Iedere module bevat video's met uitleg, stappenplannen die je ernaast kunt houden als het in de video net iets te snel voor je ging en werkboeken met aanvullende opdrachten.

De modules worden gefaseerd beschikbaar gesteld, zodat jij echt de tijd neemt om die goede basis te leggen of inspiratie op te doen. Dit zorgt voor een sterkere huisstijl.

Module 1

Een goede basis

Je begint met het bepalen van je visie, missie, de waarden van je bedrijf en je doelgroep. Zo leg je een goede basis voor de huisstijl waarmee jij jouw boodschap gaat communiceren.

Module 2

Inspiratie

Je gaat onderzoek doen naar wat je doelgroep echt mooi vindt, wat je concurrenten doen en natuurlijk neem je mee wat je zelf mooi vindt. Die inspiratie voeg je samen tot een moodboard. In deze module ga je ook echt praktisch aan de slag en krijg je al een eerste indruk van je toekomstige huisstijl.

Module 3

Kleuren

Kleuren staan centraal in module 3. Je leert wat betekenis achter kleuren is en welke associaties kleuren oproepen bij mensen. Dit neem je mee in de keuze voor een kleur voor in je huisstijl. Je gaat met die kleur een combinatie aan kleuren samenstellen, welke elkaar versterken.

Module 4

Lettertypes

In module 4 leer je waar je op kunt letten bij het kiezen van een lettertype voor in je huisstijl. Je gaat met behulp van een aantal tools een combinatie van verschillende lettertypes selecteren, zodat jij kunt afwisselen.

Module 5

De huisstijl instellen in Canva

In Canva wil je altijd de juiste kleuren en lettertypes gebruiken. Dat kan heel eenvoudig. Hoe je dit doet, leer je in deze module.

Module 6

Een logo ontwerpen

In de zesde module van de cursus leer je hoe je een logo kunt ontwerpen. Daarbij gebruik je natuurlijk de kleuren en lettertypes die je in eerdere modules hebt bepaald.

Module 7

Templates ontwikkelen voor social media

In de loop van de cursus krijg je een steeds duidelijkere huisstijl. Het helpt als je templates hebt ontwikkeld, gewoon voor jezelf, waarmee jij heel eenvoudig die huisstijl kunt blijven vasthouden. We gaan templates ontwikkelen voor social media berichten. Denk aan afbeeldingen voor bij je Instagram posts of een omslagfoto voor op Facebook.

Module 8

Je huisstijl verder doorvoeren

Je communiceert niet alleen via social media. Je hebt ook een website, e-mails die je verstuurt, een visitekaartje om te overhandigen of offertes die je opstelt. In deze module leer je hoe je de huisstijl verder gaat doorvoeren in je bedrijf.

Module 9

Extra's

In de module bonussen vind je handige extra tips en trucs om je huisstijl goed te gebruiken voor je bedrijf. Deze module wordt steeds aangevuld.

Canva Cursus - Branding: Praktische informatie

De investering voor de Canva Cursus - Branding bedraagt

€ 99 excl. btw.*

  • Na je aanmelding ontvang je toegang tot een online academie. Deze toegang verloopt nooit, dus je kunt met de cursus aan de slag wanneer jij wilt.
  • Bij iedere les vind je een video met uitleg. Je ontvangt per module een werkboek met opdrachten die je gaan helpen om jouw huisstijl te bepalen.
  • In iedere les geef ik theorie en laat ik zien hoe je die theorie kunt toepassen. Tijdens de cursus ontwikkel ik zelf een huisstijl voor een ander bedrijf. Je ziet daardoor hoe een huisstijl vanaf het begin tot stand komt.

*Dit bedrag is exclusief het gebruik van een betaald account van Canva. Je kunt Canva gratis gebruiken, maar er zijn ook mogelijkheden om met betaalde functies te werken. Je kunt de cursus volgen met een gratis account, maar het is zeker het overwegen waard om met het betaalde account van Canva alle stappen te doorlopen.

Ervaringen van deelnemers aan andere cursussen

Laura

Ik kocht een tijd geleden bij jou een kaartje voor jouw 'Canva cursus the basics'. Ik lanceer in het najaar mijn eigen podcast en wilde graag leren hoe ik mijn eigen logo kon maken. Ik had deze week vakantie en had de cursus op 2 dagen uit. Ik wil je graag bedanken, want ik heb niet alleen een eigen logo gemaakt, maar ook mijn eigen huisstijl gecreëerd. Allemaal doordat jij me liet zien hoe makkelijk dit gaat in Canva. De cursus zit echt goed in elkaar, ik zou er met plezier het driedubbele voor hebben betaald nu ik weet hoeveel waarde ik eruit haal.

Dirkje Vantournhout

DEE-Organiser

Ik gebruik Canva al een tijdje, maar door de tips en trucs uit de Canva Cursus kan ik nog sneller mooie afbeeldingen maken. Daar ben ik erg blij mee!

Anoniem

Het is een feestje om in de leeromgeving te komen!

Anita Faber

Rebranding & Online Business Creator
Zelf kende ik de ins & outs van Canva al behoorlijk goed, maar als vakgenoot van Kim kan ik zeggen dat de online Canva cursussen die zij biedt zelfs mij nog nieuwe inzichten hebben gegeven. De cursussen zijn inhoudelijk zo opgebouwd dat je hiermee als ondernemer zelf op een makkelijke manier professioneel brandingmateriaal kunt creëren. Inhoudelijk heel veel waarde voor een toegankelijke prijs. Heel mooi aanbod, Kim, mijn complimenten!

De hexagons, de kleuren en de lettertypes, ik combineer het in Canva

Toen ik mijn bedrijf startte, ben ik begonnen met een visitekaartje. Ik vond hexagons leuk, dus zocht ik op Vistaprint een visitekaartje met een hexagon. De groen-blauwe kleur straalde voor mij direct energie uit en deze kleur combineerde ik met grijs. Terwijl grijs juist niet zo sprankelend is.

Je kunt wel stellen dat mijn huisstijl vervolgens een flinke ontwikkeling heeft doorgemaakt. Steeds weer paste ik iets aan, omdat ik vond dat het niet helemaal paste bij wat ik echt wilde uitstralen.

Tot vorig jaar december. Ik besloot jaren aan kennis over marketing samen te voegen en echt een huisstijl te ontwikkelen die bij mij en mijn bedrijf past. Die energie uitstraalt, krachtig is, maar tegelijkertijd ook lekker stoer is.

Die huisstijl staat nu als een huis en weet je wat echt heerlijk is? Ongeveer 99% van alle visuals die ik maak, maak ik in Canva!

Werken-met-Kim

Voor zolang als ik en/of mijn bedrijf bestaat, behoud je toegang tot de online leeromgeving. 

Ik geloof dat dit je heel erg gaat helpen. Een visie en missie heb je niet zomaar bedacht en onderzoek voer je niet binnen een dag uit. Daar moet je echt wat tijd in steken. 

Om dat te realiseren zit er soms wat tijd tussen de modules. Die tijd kun jij dan extra goed benutten voor een onwijs sterke visie, missie of een briljant onderzoek. En dat komt je huisstijl ten goede!

Het is niet verplicht om een betaald account te hebben in Canva om de cursus te doorlopen. Het gaat je wel helpen naarmate de cursus vordert, zeker als jij meer dan 3 kleuren in je huisstijl wilt gebruiken en deze eenvoudig in je ontwerpen wilt toevoegen.

Maar met voldoende creativiteit kun jij ook met een gratis account de cursus helemaal doorlopen.

Het is aan te raden om al wat ervaring te hebben met Canva. Als je nog nooit eerder met Canva hebt gewerkt, dan kun je de Canva Cursus - The Basics volgen.

Mocht je graag direct na de Canva Cursus - The Basics door willen gaan met het ontwikkelen van je huisstijl, stuur me dan even een e-mail. Ik kan dan een aantrekkelijke combinatie van de twee cursussen aanbieden.