Photo by Melissa Scharroo, Capribee.

5 redenen voor het gebruiken van een Wacky Holiday Kalender

Ken je dat gevoel? Dat je in je agenda een moment hebt ingepland om berichten te maken voor social media, maar dat er dan net iets tussenkomt? Dat je planning anders loopt en je daardoor op het allerlaatste moment nog probeert een bericht te plaatsen op Facebook of Instagram. Vaak is dat dan een bericht dat eigenlijk niet goed werkt, niet genoeg bereik en reacties oproept.

En als je heel eerlijk bent, eigenlijk heb je ook veel te laat in je agenda gezet dat je dat social media bericht wilt gaan maken. Je hebt telkens het voornemen gehad om vooruit te werken, maar het lukt je niet om dat ook echt te doen.

Zelf ben ik ook zo eerlijk. Ik publiceerde in 2019 veel social media berichten, maar ze kwamen vaak genoeg uit mijn tenen. Of dan bedacht ik me in de ochtend: oh ja, ik moet nog even een bericht voor Facebook maken. Die plaatste ik dan ook voor het gemak maar even op Instagram.

Het grootste probleem bij het maken van social media berichten is vaak het gebrek aan inspiratie. Ook ik liep daar tegenaan. Iedere dag een bericht op social media willen plaatsen is leuk, maar dan moet je wel weten waar je over wilt schrijven.

Toen ik de Wacky Holidays voor het eerst tegenkwam, vond ik het vooral leuk om de grappige ‘feestdagen’ te zien. Maar al snel zag ik de waarde in van de Wacky Holidays. Hoe zou het zijn als je die Wacky Holidays kunt gebruiken in je social media marketing?

Hieronder vind je 5 redenen voor het gebruiken van een Wacky Holiday Kalender bij het maken van berichten voor op social media.

Omdat Wacky Holidays heel waardevol kunnen zijn voor jouw volgers

Denk je dat een Wacky Holiday helemaal geen waarde toe kan voegen voor je volgers? Ik wil je graag overtuigen dat het wel kan. Bij het zien van een gekke feestdag, herinner ik me vaak bijzondere momenten. Als ik aan cupcakes denk, denk ik bijvoorbeeld aan de keer dat ik met mijn man in New York een red velvet cupcake heb gegeten. Zo zacht en luchtig had ik ze nog nooit geproefd!

Als ik alleen dit verhaal vertel, dan is er niet veel aan. Dan is het puur een weetje. Totdat ik vertel over hoe groot hun indruk is geweest. Ik weet nog steeds de naam van het bedrijf, ik kan me zelfs het logo herinneren. Zij hebben hun product zo goed afgeleverd, dat ze een onuitwisbare indruk hebben achtergelaten. Iets wat je als bedrijf eigenlijk altijd wilt proberen, want daardoor komen mensen bij je terug. Ik kan je vervolgens de vraag stellen op welke manier jij zo’n onuitwisbare indruk achterlaat met je product of dienst. Gewoon om je te inspireren of misschien zelfs in actie te zetten om daar eens concreet over na te gaan denken.

Zie je hoe dan zo’n persoonlijk verhaal een stuk waardevoller wordt voor jou als volger?

Omdat het een vrolijke, luchtige en leuke toevoeging is aan een reeks serieuze berichten

Wacky Holidays zijn meestal hele leuke dagen. Van de ‘Curling is Cool Day’ krijg je toch gewoon een glimlach op je gezicht? Of wat te denken van de ‘Dag van het aardbeienijs’?

Stel je eens voor wat het voor je bedrijf kan betekenen om met je berichten een glimlach op het gezicht van je potentiële klant te krijgen. Positiever kan een samenwerking niet beginnen, toch?

Omdat je vooruit kunt gaan werken

Met een Wacky Holiday kalender kun je vooruit gaan werken. Met zo’n kalender weet je namelijk al voor de komende paar maanden (of misschien zelfs voor het hele jaar) welke dagen er zijn. Doorloop zo’n kalender eens en schrijf voor jezelf op welke dagen interessant zijn voor jouw bedrijf. Ga er vervolgens berichten voor maken en plan deze in op Facebook of Instagram. Hoe fijn is het als je weet dat je voor de komende periode al een aantal berichten hebt ingepland?

Omdat je onderscheidend kunt zijn

Heb jij gezien hoeveel bedrijven vorig jaar inspeelden op Black Friday? In de ochtend (en zelfs al de dagen ervoor) stroomde mijn mailbox vol met aanbiedingen. Van korting bij een van mijn favoriete kledingwinkels tot aan extra bonussen bij online programma’s.

De aanbiedingen waren gigantisch. Natuurlijk hartstikke tof, maar tegelijkertijd, hoeveel aanbiedingen zijn echt binnengedrongen? Door de hoeveelheid aanbiedingen die binnenkomen is er ook een grote kans dat jouw aanbieding helemaal niet gezien wordt.

Bedenk eens een korting op een Wacky Holiday. Dat kun je zo simpel doen door als donutwinkel korting te bieden op Donut Day. Of bedenk een speciale actie voor linkshandigen op ‘Left Handers day’.

Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.

Omdat het makkelijk is

De laatste reden om Wacky Holidays te gebruiken in je social media is gewoon omdat het makkelijk is. Stel dat het toch eens voorkomt dat je geen inspiratie hebt, je echt niet weet wat je kunt plaatsen op social media, dan kun je in zo’n geval de kalender erbij pakken. Kies een dag die jou aanspreekt, gebruik een aantal tips en ik weet zeker dat je vrij snel een aantal berichten hebt bedacht!

Ben jij inmiddels overtuigd en wil je een Wacky Holiday Kalender gaan gebruiken? Vraag hier gratis de Wacky Holiday Kalender aan en ontvang daarbij tips voor hoe je de kalender kunt inzetten.

Meld je aan om de gratis Wacky Holiday Kalender te ontvangen

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *